چگونه مخاطب مناسب را پیدا کنید؟2024-06-30
چگونه مخاطب هدف خود را پیدا کنید ایوسی
مخاطب هدف یا Target Audience به جمعی از مشتریان گفته میشود که احتمال بیشتری دارد محصول شما را خریداری کنند یا از خدماتتان بهره ببرند. معمولا افرادی که مخاطب هدف شما محسوب میشوند دارای ویژگیها و نقاط مشترک خاصی هستند؛ بهعنوان مثال در یک رنج سنی قرار دارند، به یک صنعت یا تجارت خاصی تعلق دارند و ... با شناخت بهتر مخاطبان، میتوانید پیامهای خود را به صورت دقیقتری منتقل کنید. این امر به افزایش اثربخشی کمپینهای بازاریابی شما کمک میکند و باعث میشود تا پیامهای شما با مخاطبان بیشتری در تعامل قرار گیرد. برای جمعآوری بازخورد مشتریان میتوانید از روشهای مختلفی استفاده کنید. ارسال پرسشنامههای آنلاین، انجام مصاحبههای تلفنی یا حضوری و بررسی نظرات مشتریان در رسانههای اجتماعی و وبسایتهای مرتبط از جمله این روشها هستند.
در دنیایی که حدود ۲۷ درصد از خریدهای مردم از طریق اینترنت انجام میشود (Tidio)، چشمپوشی از تبلیغات پولی یعنی از دست دادن مشتریان بالقوه! برای کاهش نرخ از دست دادن مشتریان، برنامههای وفاداری و پشتیبانی مشتریان کلیدی هستند. ارسال ایمیلهای شخصیسازیشده با پیشنهادات ویژه و تخفیفها میتواند مشتریان قدیمی را به بازگشت تشویق کند. همچنین، ارائۀ پشتیبانی سریع و موثر از طریق چت آنلاین یا شبکههای اجتماعی، تجربه مثبتی ایجاد میکند که مشتریان را به استفادۀ مجدد از خدمات برند ترغیب میکند.
چطور مخاطبان هدف خود را بشناسیم؟
با دریافت نظرات، پیشنهادات، و انتقادات مشتریان، میتوانید به شناخت بهتری از نیازها و تمایلات آنها دست یابید. استفاده از ابزارهایی مانند فرمهای فیدبک در وبسایت یا ارسال ایمیلهای سوالی به مشتریان میتواند در جمعآوری دیدگاههای ارزشمند کمک کند. با بررسی پروفایلها، پستها، و تعاملات مخاطبان در شبکههای اجتماعی میتوانید اطلاعاتی درباره نیازها و تمایلاتشان کسب کنید.
شخصیت شامل تحقیقات عمیق تر و دقیق تری نسبت به مخاطبان شما می شود مانند ویژگی های فردی ، اطلاعات ، سبک زندگی و قدرت خرید . اگر افرادی را که تصمیمی به خرید محصول یا خدمت شما ندارند را در سایت نگه دارید ممکن است ترافیک بیشتری نصیب شما بشود اما این کار برای شما چندان مفید نخواهد بود . درواقع هدف این است که گروهی از افراد را با تحصیلات ، اهداف و علایق به عنوان مشتری ویژه ی خود قرار دهید . IContact ابزارهایی را برای خودکارسازی کمپین های اطلاع رسانی ایمیل در اختیار شما قرار می دهد. در اینجا در Squeeze Growth، او در مورد بازاریابی آنلاین می نویسد و به بررسی نرم افزارهای قوی می پردازد.
به عنوان مثال Google Analytics مخاطبان شما را از نظر سن، موقعیت مکانی و جنسیت طبقهبندی میکند. این طبقهبندیها به طور واضحی با استفاده از نمودارهای رنگی در دسترس هستند تا شما بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن میزان گستردگی مخاطبان خود را تشخیص دهید. Google Analytics یک ابزار بسیار عالی برای شما است تا بفهمید چه کسانی از وبسایت شما دیدن میکنند و چطور محصول شما زندگی آنها را تحتالشعاع قرار داده است. همانطور که احتمالا تا اینجای مقاله متوجه شدهاید، پیدا کردن مخاطبان هدف نیاز به تحقیقات گستردهای دارد. نتایج این تحقیقات است که به شما کمک میکند تا به خوبی بتوانید قشر مخاطبان خود را بشناسید و راههای جذب آنها را تشخیص دهید. فراموش نکنید که هر کانال اجتماعی متفاوت است و مخاطبان خاص خودش را دارد؛ ازاینرو بررسی و تجزیه و تحلیل در همه پلتفرمها برای شما ضروری است.
در دنیای کسب و کار مدرن امروز پیدا کردن مخاطب هدف، یکی از اصلیترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. اگر بتوانیم به درستی برای مخاطب مناسب با کسب و کار خودمان بازاریابی کنیم، حیات کسب و کارمان را تضمین کردهایم. یکی از حوزههایی که مخاطبان بسیار زیادی را در خود جای دادهاست، شبکههای اجتماعی میباشند. مخاطبان هدف اشاره به گروه خاصی از مشتریان دارد که به احتمال بسیار زیاد به محصول و خدمات شما علاقه دارند. بنابراین میتوان گفت مخاطب هدف کسی است که نیاز دارد محتوای شما را ببیند و باید تبلیغات خود برای جلب نظر او انجام دهید.
این ابزار در هر زمان و هر زمان که شخصی در مورد برند شما به صورت آنلاین صحبت می کند به شما امکان می دهد بدانید. با کمک این اطلاعات، میتوانید به راحتی از مشتریان ایدهآل خود تصویری بسازید - چه چیزی را دوست دارند، از کجا میخرند و چه چیزی میخرند. اگر در زمینه خاصی تخصص دارید، میتوانید کارگاهها یا رویدادهای آنلاین برگزار کنید.
در ادامه تمام مراحل پیدا کردن مخاطبان هدف توسط این باشگاه را لیست کردهایم. این گروه بندی کمک میکند تا پیام درستی را به مشتریدرست و مناسب در زمان مناسب ارسال کنید. درست همانطور که لیست ایمیل را گروه بندیمیکنید، میتوانید کل مخاطبین را برای بازاریابی گروه بندی کنید. در ادامه اینبحث را دقیق تر بررسی خواهیم کرد اما فعلاً باید به این نکته توجه کنید که مخاطبینهدف، گروهی از مردم هستند که برای آنها بازاریابی و تبلیغات میکنید. همانطور که گفتیم، اولین قدم این است که بفهمید فالوور و مشتری ایدهآل شما کیست. پس پرسونای مشتری یک شخص خیالی است که به بهترین وجه مخاطبان هدف شما را توصیف میکند.
مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی، گروه خاصی از افراد هستند که شما به عنوان صاحب کسب و کار میخواهید با کانالهای اجتماعی خود به آنها دست پیدا کنید. آنها افرادی هستند که احتمال علاقمند شدنشان به برند شما، محتوایی که تولید میکنید و محصولات و خدماتی که به بازار عرضه میکنید، خیلی زیاد است. برخی از خصوصیتها و رفتارها در این دسته از افراد به صورت مشترک وجود دارد. وقتی میخواهید مخاطب هدف خود را مشخص و پیدا کنید، نترسید که این تعریف خیلی دقیق و تخصصی بشود؛ زیرا برای تعیین درست و دقیق مخاطبان هدف باید چنین اتفاقی بیفتد. هر چه تعریف خاصتر و دقیقتری داشته باشید، در مرحله تبلیغات، بازاریابی و تولید محتوا موفقتر عمل خواهید کرد. میتوانید تعریف خود را با کلمات خیلی کلی آغاز کنید و سپس ریزتر و دقیقتر شوید تا تعریف نهایی به دست بیاید.
درست مانند یک فرد حرفهای باید هدفتان را در نقطه مرکزی قرار دهید تا بتوانید به درستی به سمت آن نشانهگیری کنید. بزرگترین سوالی که باید به آن پاسخ دهید اینست که مشتری ایدهآل شما چگونه است؟ فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. داشتن اطلاعات جمعیتی مناسب در اینستاگرام به آسانتر شدن جستجو کمک میکند. مخاطب هدف در اینستاگرام بهعنوان گروه خاصی از افراد تعریف میشود که هدف محتواها و تلاشهای بازاریابی شما هستند.
با تحلیل کمپینهای تبلیغاتی رقبا میتوانید به ایدههای جدید برای بهبود کمپینهای خود دست یابید. در این مقاله، قصد داریم به شما کمک کنیم تا مفهوم مخاطب هدف را به طور کامل درک کنید و اهمیت آن را در موفقیت کسبوکار خود دریابید. همچنین، مراحل عملیاتی شناسایی دقیق مخاطب هدف را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید با اطمینان بیشتری استراتژیهای بازاریابی خود را طراحی و اجرا کنید.
با این حال، همیشه می توانید با پرداخت 99 دلار در ماه به برنامه پرداخت شده ارتقا دهید. AnswerThePublic در واقع یک ابزار تحقیق بازار قوی است که به شما بینشی در مورد آنچه مشتریان بالقوه شما در اینترنت جستجو می کنند، می دهد. Typeform یک طرح رایگان ارائه می دهد، اما می توانید با پرداخت حداقل 25 دلار در ماه به ویژگی های پولی ابزار دسترسی داشته باشید. استفاده از این ابزار بسیار آسان است، با بیش از 230 قالب قابل تنظیم که فرآیند طراحی نظرسنجی را بدون دردسر می کند. پرسشها و پاسخهای این نظرسنجی به گونهای تنظیم شدهاند که به شما کنترل کامل میدهد تا نظرسنجی را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید. ذکر اجتماعی مجموعه ای فرعی از نام تجاری است که به طور خاص برای شرکت در یک مکالمه آنلاین در زمان واقعی طراحی شده است.
یکی از راههای موثر برای بازاریابی محتوا و پیدا کردن مشتریان هدف ساخت تیزر تبلیغاتی حرفهای میباشد. Upwave یکی دیگر از ابزارهای تحقیقاتی مشتری است که به بازاریابان کمک می کند تا نظرسنجی های ضروری تحقیقات مشتری را راه اندازی کنند و بینش ارزشمندی را از آنها ایجاد کنند. این پلت فرم به شما امکان می دهد داده های بازاریابی خود را در زمان واقعی تجسم کنید و موفقیت کمپین های بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل کنید. برای به دست آوردن دانش کامل از مخاطبان هدف خود، یکی از بهترین راه ها یافتن ابزار مناسبی است که می تواند به شما در شروع کار کمک کند. سفر تحقیقاتی مشتری و بینش های ارزشمندی را در مورد انتخاب ها و بازخورد آنها به شما می دهد. این برندها میتوانند محصولات یا خدماتشان را از طریق ولاگ شما تبلیغ کنند.
این روش به ویژه برای برندهای جدید بسیار موثر است و میتواند به سرعت مشتریان زیادی را جذب کند. به طور کلی میتوان تمام استراتژیها را در افزایش میزان تبدیل مخاطبان عادی به مشتری موثر دانست. به علاوه، برای افزایش نرخ تبدیل، بهینهسازی تجربه کاربری و استفاده از کال تو اکشن نیز ضروری هستند. بهبود طراحی وبسایت، سادهسازی فرآیند خرید و ارائۀ محتوای مرتبط میتواند تجربه کاربری را ارتقا دهد. همچنین، استفاده از دکمههای CTA واضح و جذاب، کاربران را به انجام اقدامات مورد نظر (مانند خرید یا ثبتنام) تشویق میکند. همچنین، بازاریابی در شبکههای اجتماعی با ایجاد تعامل مستقیم و انتشار محتوای جذاب و امکان وایرالشدن محتواها، به سرعت برند شما را مطرح میکند.
انواع مخاطب هدف
بله، تبلیغات هدفمند اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا پیام خود را به گروه خاصی از مخاطبان برسانید و در بسیاری از مواقع نیز بازدهی بسیار بالایی نیز خواهند داشت. آژانس دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت ایده پویا می تواند در ایجاد یک استراتژی بازاریابی متناسب با اهداف شما کمک کند، اما ما همچنین یک چک لیست استراتژی محتوا را برای کمک به شما در شروع کار تهیه کرده ایم. حتی اگر از شروع کسب و کارتان سالها گذشته باشد، پیدا کردن مخاطب هدف برایتان چندان کار آسانی نخواهد بود.
با استفاده از دادهها و آمارها، میتوانید به راحتی الگوها و رفتارهای مخاطبان خود را درک کنید و استراتژیهای موثرتری برای بازاریابی ارائه دهید. اطلاعات به دست آمده از این مرحله به شما کمک میکند تا یک تصویر ابتدایی از افرادی که به محصول یا خدمات شما علاقهمند هستند، پیدا کنید. این تحقیقات به شما اطلاعات ارزشمندی در مورد بازار هدف و رفتار مشتریان فعلی و بالقوهی شما میدهد.
امید داریم در سال پیش رو برگزار کننده کارگاه های حضوری در زمینه ادمینی اینستاگرام و همچنین نرم افزارهای تولید محتوا باشیم. شناخت مخاطب هدف به شما کمک می کند محتوای متناسب تولید کنید و بازدهی فعالیت های بازاریابی خود را افزایش دهید. به عنوان مثال در تب افراد یا People شما متوجه خواهید شد که بازدیدکنندههای شما در کدام نقطه از جهان زندگی میکنند. تبهای دیگر فیسبوک بر روی علاقهمندیها و یکپارچگی با سایر شبکههای اجتماعی تمرکز کردهاند.
این روش هزینههای تبلیغاتی شما را بهینه میکند و نرخ تبدیل را افزایش میدهد. این سبک از بازاریابی، مقرونبهصرفهتر از بازاریابی سنتیست و استراتژیهای سودآورتری دارد که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالاتری به همراه دارند. چرا که با به کارگیری این استراتژیها، مخاطبانی را هدف تبلیغات خود قرار میدهید که علاقۀ بیشتری به کسبوکار شما دارند و با سرمایهگذاری روی آنها، نرخ تبدیل مخاطبان عادی به مشتری را افزایش میدهید.
- برای تحلیل دادههای مخاطبانتان میتوانید از ابزارهای تحلیل آماری، نرمافزارهای تحلیل داده، و ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
- با استفاده از این، می توانید کلمات کلیدی که اغلب جستجو می شوند را بیابید و موفقیت بالقوه آنها را در حین برنامه ریزی استراتژی بازاریابی یا SEO خود اندازه گیری کنید.
- در دنیایی که ۶۷.۱ درصد از افراد به اینترنت دسترسی دارند و هر فرد بهطور متوسط روزانه ۶ ساعت و ۳۱ دقیقه آنلاین است (Demandsage)، این فرصت برای دسترسی به کاربران را نباید از دست بدهید. {
- این یک رقص ظریف از گوش دادن، یادگیری و انطباق با نیازها و خواسته های در حال تکامل آنهاست. |}{
- سوالی که در این قسمت پیش میآید این است که با بهبود تجربه مشتری چگونه مشتریان هدف خود را پیدا کنیم. |}{
- این افراد نه تنها به تبلیغات شما توجه میکنند، بلکه از خریدهای شما هم استقبال میکنند. |}
همچنین میتوانید از سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای جمعآوری و تحلیل بازخوردها استفاده کنید. اقداماتی همچون تولید محتوای کارآمد و توجه به انگیزه ها ، کمبودها ، مشکلات و نیازهای کاربر خود . سوالی که در این قسمت پیش میآید این است که با بهبود تجربه مشتری چگونه مشتریان هدف خود را پیدا کنیم.
{شناسایی آواتار مشتری هدف خود (ICA)
|}هشتگها ابزارهای قدرتمندی برای دستهبندی و جستجوی محتوا در رسانههای اجتماعی هستند. با تحلیل هشتگهای مرتبط با صنعت خود میتوانید بفهمید که مخاطبان هدف شما به چه موضوعاتی علاقهمند هستند و چه نوع محتوایی را جستجو میکنند. استفاده از هشتگهای محبوب و مرتبط میتواند به افزایش دسترسی و دیدهشدن محتوای شما کمک کند. با صرف زمان و تلاش برای شناخت دقیق مخاطب هدف خود، میتوانید بازاریابی مؤثرتری را اجرا کنید و به اهداف کسبوکار خود دست پیدا کنید. مخاطب هدف به گروهی از افراد گفته میشود که بیشترین احتمال برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات شما را دارند.
در این مقاله با روشهای گوناگون پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام آشنا میشوید و با استراتژی صحیح و تولید محتوای مناسب میتوانید آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید. شبکههای اجتماعی خود را زیر نظر داشته باشید تا متوجه شوید که چه زمانهایی مخاطبان شما بیشترین واکنش را به پستهای شما نشان میدهند. با این کار شما میتوانید به خوبی متوجه علایق مخاطبان خود شده و در نتیجه یکی از مهمترین مراحل در پیدا کردن مخاطبان هدف را طی کنید. هر کانالی که در شبکههای اجتماعی ایجاد میشود، محتوای منحصربهفردی داشته و بنابراین مخاطبان خاص خود را هم دارد.
و اگر هنوز در شناسایی مخاطبان خود مشکل دارید، بهترین کار این است که به دنبالکنندگان صفحات رسانههای اجتماعی رقبا نگاه کنید. این کار به شما نشان میدهد که باید به چه کسانی دسترسی داشته باشید و اطمینان میدهد که محتوای خود را برای گروههای خاص هدفگذاری کنید. شما با مشخص کردن پرسونای مخاطب دقیقا میدانید که به دنبال چه فالووری هستید. بنابراین میتوانید فالوورها را بر اساس جنسیت، موقعیت مکانی، سن و … خریداری کنید و بهسرعت به مخاطب های هدف خود در اینستاگرام دست پیدا کنید.
بهعنوان مثال، اگر مخاطب شما به دنبال محصولاتی برای پوست حساس است، میتوانید تبلیغات خود را بر اساس این نیاز طراحی کنید. بازاریابی اینترنتی را تنها به تولید محتوا در شبکههای اجتماعی محدود نکنید. فضای مجازی فرصتی عالی برای تعامل مستقیم با مخاطبان است و همچنین میتوانید از نظرسنجیها، استوریها، مسابقات، ولاگها و پستهای تعاملی برای افزایش مشارکت کاربران استفاده کنید. این تعاملات نه تنها وفاداری مشتریان را افزایش میدهد، بلکه برند شما را نیز بیشتر در صنعت مطرح میکند. برای جذب لیدهای ارزشمند، تبلیغات کلیکی (PPC) و بازاریابی ایمیلی بسیار موثر هستند.
برای شرکتهای B2B مهم است که اندازه کسبوکارهایی را که میخواهند جذب کنند و نحوه انجام کارشان در نظر بگیرند. درک نحوه عملکرد سایر مشاغل و نحوه سفر خرید آنها برای یافتن مخاطب مناسب کلیدی است. یکی از جذابترین بخشهای ولاگری این است که میتوانید از آن درآمد کسب کنید. البته در ابتدا شاید تنها هدف شما سرگرمی یا ارتباط با مخاطب باشد، اما با گذشت زمان و رشد مخاطبان، ولاگها میتوانند به منبع درآمدی جدی تبدیل شوند.
در نتیجه میتوانید محتوای بسیار مرتبطی را در پلتفرمهای مؤثر ارائه دهید. برنامههای وفاداری مشتریان یک ابزار قوی برای جلب توجه و نگهداشتن مخاطبان هدف هستند. این برنامهها انگیزههایی مانند تخفیفها، جوایز و امتیازهای وفاداری به مشتریان ارائه میدهند تا با شما ارتباط برقرار کنند و خریدهای بیشتری انجام دهند.
البته نباید بازاریابی شبکههای اجتماعی را با بازاریابی محتوا اشتباه بگیرید، زیرا تفاوتهای اساسی میان این دو وجود دارد. در نتیجه قبل از تهیه استراتژی مؤثر برای رشد اینستاگرام باید بتوانید مخاطبان هدف خود را به درستی تعریف کنید. هدف شما در اینستاگرام هر چه باشد، شما برای موفقیت در بازاریابی کسب و کار خود باید مطمئن شوید که مخاطبان هدف خود را در اینستاگرام پیدا کردهاید.
در ادامه چندنمونه از تاثیرات مثبت تعریف مخاطبین هدف به کمپانیهای واقعی جهت رشد برند و جذبمشتری را بررسی میکنیم. حالا که ازمخاطبین نظرسنجی کرده و گفتگو با آنها را آغاز کردید، یادداشتهایی که تهیه کردهاید را بررسی کنید تا اعتراضات و مشکلات مخاطبین را شناسایی کنید. مسلماً این کهگفته میشود امروزه بازاریابی محتوا برای تمام کارآفرینان در هر صنعتی ضروری است،بی دلیل نیست. بازاریابی محتوا علاوه بر اینکه منجر به جذب ترافیک برای سایتتان میشود،موضوعاتی برای بحث و گفتگو ایجاد میکند.
وقتی قرار استمحتوای اسپانسر شده یا محلی چاپ کنید باید مخاطبین خودتان را به خوبی بشناسید.مثلاً باید بررسی کنید که چه نشریههایی مخاطبینی دارند که تا به امروز هیچ وقت بابرند شما روبرو نشده اند. پیش از ایندرباره استفاده از سایتتان به عنوان راهی برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبینصحبت کردیم. اما وبسایت شما میتواند اطلاعات و دادههای بسیار بیشتری برای شمافراهم کند. اما اگر هموارهنگاهی به عملکرد رقبای اصلی خودتان داشته باشید، میتوانید مخاطبین هدفتان را بهترمشخص کنید.
مخاطبان هدف برای تعریف شخصیت خریداران یا طرفداران یک کسب و کار استفاده میشوند. منظور از شخصیت خریداران یا طرفداران یک کسب و کار مشتریانی هستند که از نظر صاحبان کسب و کار محصول برای آنها ساخته شده و تمامی استراتژیها بر پایه جلب رضایت آنها بنا شده است. این دسته از مخاطبان هدف از دید کارآفرینان، مشتریان ایده آل نامیده میشوند. بسته به نوع محصولی که ارائه میدهید، ویژگیهای متفاوتی میتوانند گروه مخاطبان هدف شما را تعیین کنند. به عنوان مثال ممکن است شما محصول را برای یک محدوده سنی خاص ارائه بدهید. به جز این جنسیت، موقعیت مکانی، شغل و حرفه و میزان درآمد میتوانند مرزهایی برای مخاطبان شما تعیین کنند.
نه، تحقیق مخاطب هدف یک فرایند پیوسته است که باید به طور منظم و همراه با تغییرات بازار و نیازهای مخاطبان بررسی و بروزرسانی شود. تحقیق مخاطب هدف باید به صورت مداوم انجام شود تا به روز باشید و استراتژیهای مناسب را در کسب و کارتان پیاده سازی کنید. همکاری با افراد تاثیرگذار در صنعتتان نیز میتواند در تحقیق مخاطب هدف مفید باشد. با برقراری ارتباط و همکاری با افرادی که در حوزه مرتبط با کسب و کارتان تأثیرگذار هستند، میتوانید از دانش و تجربیات آنها استفاده کرده و به شناخت بهتری از مخاطبان خود برسید. نظرسنجیها و پرسشنامهها ابزارهای بسیار مؤثری برای جمعآوری نظرات و بازخوردهای مشتریان هستند. با طراحی و توزیع نظرسنجیها به صورت آنلاین یا حضوری، میتوانید اطلاعات مفیدی در مورد نیازها، علایق و ترجیحات مخاطبان هدف خود به دست آورید.
Statista یک فناوری مبتنی بر ابر است که به شرکت های تجاری اجازه می دهد داده های آماری مربوط به بخش ها و صنایع مختلف بازار را تجسم و تجزیه و تحلیل کنند. این ابزار یک رابط کاربری آسان دارد - کافی است به وب سایت آنها بروید و یک عبارت را جستجو کنید. نسخه رایگان AnswerThePublic نیازهای اساسی بازاریابان و وبلاگ نویسان را برآورده می کند.
تبلیغات پولی به معنای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف است. این هزینه میتواند بر اساس کلیک (PPC)، نمایش یا حتی اقدامات خاص مانند خرید یا تکمیل فرم، پرداخت شود. تبلیغات پولی هم بهصورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام میشود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است.
یکی دیگر از اشتباهات این است که هدف گذاری شما بسیار گسترده یا بسیار محدود است. شما یا سعی میکنید همه را جذب کنید و در نهایت با هیچکس طنینانداز نمیشوید، یا آنقدر روی یک جایگاه کوچک متمرکز شدهاید که مشتریان بالقوهای را که میتوانند از پیشنهادات شما سود ببرند، از دست میدهید. همچنین میتوانید با استفاده از محصولات لینکو با هر مخاطبی و با هر نوع سلیقه ای ارتباط برقرار کنید و راحت تر اطلاعات خود را با آنها به اشتراک بگذارید . همچنین در تکمیل این لیست به مواردی که در بهبود زندگی یا تجربه مخاطبان تاثیر داشته است اشاره کنید زیرا در همین هنگام مخاطب هدف خود را مییابید. به عنوان مثال فرض کنید شما توسعه دهندهی اپلیکیشنهای موبایل هستید و مخاطبان شما افرادی هستند که موبایل دارند. او با استفاده از بسیاری از فاکتورهای مخاطب هدفش توجه میکند و ازاین اطلاعات ارزشمند در بازاریابی خود استفاده میکند .
همچنین، جمعآوری بازخورد از طریق نظرسنجیها یا نظرات در شبکههای اجتماعی به شما کمک میکند تا نقاط ضعف را شناسایی و بهبود دهید. پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات مشتریان نیز رضایت آنها را افزایش میدهد. بازاریابی اینترنتی روشی برای جذب مشتری از طریق دنیای دیجیتال برای جذب ترافیک سایت و افزایش فروش است.
بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. برای مثال، اگر عبارت «رزرو هتل در کیش» را جستجو کنید، تبلیغات سایتهایی مثل اسنپتریپ یا فلای تودی در نتایج نمایش داده میشود. Outbrainاز تولید محتوا در انتشاراتمحلی معتبر برای دیده شدن هر چه بیشتر برند Huggies استفاده کرد. هیچ وقت قرارنیست از رقبا کپی کنید چون این کار شما را به موفقیت نمیرساند.
این لینک