خودرو mvm x33 کراس 2022-06-07
ایکس 33 کراس اتومات X33 CROSS CVT + مشخصات فنی + تصاویر و ویدیو
قیمت ام وی ام X33 کراس دندهای از سوی مدیران خودرو معادل 850 میلیون تومان اعلام شده است. بنابراین نسخه ارتقا یافده ام وی ام X22 پرو، 12 درصد در تیپ دندهای و 7 درصد در تیپ اتوماتیک گرانتر از نسخه ساده تعیین شده است. البته در زمان نگارش این مطلب یعنی پاییز 1402، هنوز نسل چهارم ایکس 33 به صورت انبوه وارد بازار نشده است و قیمت آن در بازار آزاد مشخص نیست. لازم به ذکر است نسخه جدید X33 اواخر سال 2010 رونمایی شد که در اصل فیس لیفتی برای نسل اول تیگو 3 بود.
قیمت x33 کراس صفر مدیران خودرو در نمایندگی و بازار
خیر؛ سیستم انتقال قدرت در ام وی ام X33 کراس تنها به صورت دیفرانسیل جلو عمل میکند. همچنین این خودرو در دسته کراساوورهای کامپکت شهری طبقهبندی میشود و بنابراین X33 کراس مدیران خودرو قابلیت آفرود ندارد. MVM X33 کراس که در بازار چین اومودا C3 نامیده میشود، یک هاچ بک شاسی بلند نما محسوب میشود. این خودرو روی پلت فرم قدیمی ام وی ام ۳۱۵ توسعه یافته است و فیس لیفت ام وی ام x22 محسوب میشود. تغییرات درون کابین ام وی ام X33 کراس نسبت به ظاهر خارجی آن بیشتر است و حس یک خودرو جدید و بروز را منتقل میکند. تریم کابین ام وی ام X33 کراس از رنگهای سفید، آبی و نقرهای تشکیل شده است که در ترکیب با یکدیگر ظاهر زیبایی را تشکل دادهاند و ظاهر لوکسی برای خودرو به وجود اورده است.
این المانها در کنار هم نمایی شبیه به نمای جلو فونیکس اف ایکس را بهوجود آوردهاند؛ البته با ظرافت کمتر نسبت به آن. همزمان با عرضه نسلهای بعدی چری تیگو 3 در چین، مدیران خودرو نیز نسخههای جدیدتری از ام وی ام X33 را روانه بازار کرد. درنهایت پس از قطع تولید این سری خودرو توسط چری، مدیران خودرو نیز ناچار شد تا ایکس 33 را از خط تولید خود کنار بگذارد. اگر هماکنون به وبسایت بینالمللی چری مراجعه کنید، دیگر اثری از چری تیگو 3 یا همان ام وی ام ایکس 33 خودمان نخواهید دید. آنچه محبوبیت X33 در مقایسه با دیگر محصولات چینی بازار کشورمان را شکل داد؛ بدنهی جادار و مناسب برای استفاده خانوادگی بود. همچنین موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی، همراه گیربکس CVT، استهلاک چندانی برای مصرفکنندگان ایرانی نداشت؛ اما X33 کراس فاقد این نکات مثبت و البته ارزانتر است.
سه نسل قبلی این خودرو از پیشرانههای دو لیتری تنفس طبیعی بهره میبردند که به همراه گیربکسهای دندهای یا اتوماتیک در اختیار مشتری قرار میگرفت. خودرو ایکس ۳۳ کراس براساس پلتفرم جدیدی توسعه یافته است و پیشرانه متفاوتی نسبت به سه نسخه پیشین دارد. شتاب صفر تا صد ام وی ام X33 کراس هم در تستهای غیر رسمی، بین 15 تا 17 ثانیه ثبت شده است اما گجت نیوز به کمک اکتان و تکنیک پنجه پاشنه، عدد 12 ثانیه را به دست آورده است. مصرف سوخت ام وی ام ایکس 33 کراس هم در حالت ترکیبی برابر با 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود. تامین قوای محرکه ام وی ام ایکس 33 کراس را در عوض یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی، یک پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ بر عهده دارد.
متریال به کار رفته در داشبورد کیفیت نسبتا مناسبی دارند و همچنین فضای سرنشین ها در هر دو ردیف نیز مناسب و قابل قبول است. ظاهر این خودرو با خطوط تیز و مدرن نمای جلویی برجسته با جلو پنجره ای بزرگ و چراغ های LED زیبا یک حس قدرت و مدرنیته را القا می کند. طراحی بدنه به گونه ای است که هم زیبایی را به نمایش می گذارد و هم کارایی ایرودینامیکی خودرو را بهبود می بخشد، که این امر می تواند به کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد خودرو کمک کند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم.
تاکنون سه نسل از این کراساوور توسط مدیران خودرو در بازار ایران عرضه شدهاند که وجه مشترک تمامی آنها، پلتفرم و پیشرانه مشابه بوده است. با این حال نسل جدید این خودرو که با نام ام وی ام X33 کراس شناخته میشود، نسبت به سه نسل پیشین تفاوتهایی دارد. ام وی ام X33 کراس، چهارمین نسل این کراساوور در ایران محسوب میشود که معرفی و عرضه آن از سال 1402 آغاز شد.
بررسی x33 کراس از نظر طراحی
در رانندگی با محصول خوشتیپ و آینده نگرانه مدیران خودرو، چالاکی و قدرت حرکت خوبی مشاهده میشود. ام وی ام x33 کراس یا چری امودا C3 جدیدترین دستپخت چری بر روی اتاق قدیمی سئات تولدو محسوب میشود. چندی قبل از پروژه x33 کراس، خودروی X22 معمولی مورد جراحی قرار گرفت و اعمال یک فیس جدید در نمای جلوی خودرو باعث عرضه محصول x22 پرو شد. الگو برداری از خط طراحی هیوندای کونا در نمای جلوی خودرو سبب شد تا بعد از چند ماه عرضه در بازار خودروی کشورمان استقبال خوبی از آن به عمل آید. با این وجود نمای عقب این خودرو تغییر زیادی نکرد و همین مسئله باعث شد تا همچنان نقد عده زیادی مبنی بر ناهماهنگی و ظاهر بد عقب خودرو پا برجا بماند.
پنل داشبورد مدرن با صفحه نمایش لمسی بزرگ که امکان دسترسی به سیستم های سرگرمی، ناوبری و اطلاعات خودرو را فراهم می آورد، به همراه سیستم صوتی با کیفیت بالا و اتصالات چندرسانهای تجربهای لذت بخش از رانندگی را ارائه می دهد. صندلی های راحت با امکان تنظیم برای راننده و سرنشین جلو فضای کافی برای سرنشینان عقب و صندوق بار جادار این خودرو را برای استفاده های روزمره و سفرهای کوتاه ایده آل می سازد. با این وجود نمای جانبی این خودرو شامل درب ها و ستون ها کاملا با X22 یکسان بوده و تنها تغییر قابل مشاهده در این نما، رینگ های جدید X33 کراس هستند. نمای عقب X33 کراس نیز بی شباهت به FX نبوده و چری از چراغ های به هم پیوسته در این خودرو استفاده کرده که نوشته MVM نیز در وسط آن ها دیده می شود. ولی بالاخره نه شاسیه نه سدان، بنظرم یک کوچولو بیشتر x55یا اریزو ۵ بخرید. اما وقتی پا به داخل کابین ام وی ام x33 کراس میگذاریم، شخصیت مستقلی را میبینیم که تقریباً هیچ شباهتی به x22 ندارد.
کیفیت MVM X33 کراس
سواری این خودرو نیز مطابق انتظاری که از یک هاچبک بلندقامت داریم، خشک ارزیابی میشود. نکته منفی در مورد رانندگی این خودرو، کورس بالای دندههاست که باعث شده تا شتاب خودرو در مقایسه با انتظارات راننده کاهش یابد. درصورتیکه این مسئله بهصورت نرمافزاری قابل حل باشد، نسخههای بعدی ایکس 33 کراس شتاب و کشش بهتری را نسبت به سری اول تجربه خواهند کرد.
جدیترین رقیب ام وی ام ایکس 33 کراس در این رده قیمتی، BAC X3 Pro از خودروسازان بم خواهد بود. این کراساوور با قیمت تقریبی 900 میلیون الی یک میلیارد تومان آماده عرضه به بازار است تا محصول مدیران خودرو را تحت فشار قرار دهد. بنابراین در نبرد دو کراساوور همقیمت، برتری روی کاغذ با خودرویی است که به صورت انبوه و با قیمت رقابتی وارد بازار شود.
اعلام مشخصات و قیمت لوکانو L7 دو دیفرانسیل به همراه شرایط فروش
با وجود این، در نمای عقب MVM X33 کراس تغییر قابل ملاحظهای اعمال شده و همانطور که انتظار میرود، چراغهای عقب سرتاسری به آن اضافه شده است. در این ناحیه شاهدیم که چراغها در عین حفظ الگوی چراغهای ایکس 22 به یکدیگر متصل شدهاند تا طراحی هرچه هماهنگتر با ترند کنونی باشد. در مرکز چراغ سرتاسری عقب، نوشته MVM با اندازه کاملاً محسوسی نصب شده است.
مشخصات x33 کراس تفاوت چندانی با ام وی ام x22 پرو ندارد و در این خودرو هم شاهد یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری توربو و گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) هستیم. حداکثر گشتاور پیشرانه x33 کراس مشابه پیشرانه x22 پرو و برابر با 150 نیوتن متر است اما حداکثر قدرت آن 10 واحد بیشتر شده و به 112 اسب بخار رسیده است. خودروی MVM X33 Cross با موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ عرضه میشود که حداکثر 112 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. با توجه به وزن حدود 1.3 تنی ام وی ام X33 کراس، نباید انتظار چندان بالایی از این خودرو در زمینه شتاب و کشش داشت. از آن جایی که با یک پیشرانه کمحجم و کوچک روبرو هستیم، این خودرو در شرایط عادی و رانندگی شهری عملکرد قابل قبولی دارد. اما اگر تعداد سرنشینان خودرو تکمیل باشد و در قسمت عقب نیز مقداری بار قرار دهید، انتظار کاهش شتاب و کشش، طبیعی خواهد بود.
ام وی ام X33S توربوشارژ نیز آخرین عضو این خانواده است که در واقع می توان آن را تر و فرز ترین نسخه ام وی ام X33 دانست. سلام من x33 کراس اتومات گرفتم، با توجه به جعبه دنده ۹ سرعته cvt بهترین شتاب و قدرت را انتقال میده و موقع تغییر سرعت و دنده بدون سر و صداست. تمام دنیا دارند به سمت گیربکس های cvt و سبک با ۳ سیلندر با شتاب و قدرت بیشتر و همچنین موتورهای برقی و غیره میرند که خودرو وزن کمتر ومصرف سوخت کمتری داشته باشه.
در نسخه فیس لیفت نیز داشبورد مجددا باز طراحی شده و قطعات دکوراتیو هم به رنگ تیره تبدیل شدهاند. کیفیت متریال و مونتاژ تا حدود زیادی بهتر شده و همچنین فضای کابین کماکان مناسب و قابل قبول است. در طراحی این خودرو از خودروهای ژاپنی و کرهای کپی های متعددی صورت گرفته است. نمای جلو چراغ های اصلی فرم نسبتا گرد و بزرگی دارند که در کنار جلوپنجره نسبتا کوچک آن بیننده را سردرگم می کند.
باید توجه داشت که این خودرو پیشرانه توربوشارژر نیز ندارد و بنابراین از دردسرهای نگهداری این نوع موتورها در امان خواهید بود. نسخه آزمایشی که در اختیار دیجیاتو قرار داشت، تریم داخلی مشکی رنگ را روی خود میدید. بااینحال نسخههای تولید انبوه این خودرو به تریم داخلی آبی و سفید مجهز خواهند بود که باعث جذابیت نمای داخلی این خودرو میشود. هرچند باید توجه داشت که استفاده از رنگ سفید برای روکش صندلیها، آنها را در معرض آلودگی شدید قرار میدهد. کابین و اتاق ام وی ام X33 کراس نه حس ارزان بودن میدهد و نه لاکچری سواری را به شما القا میکند. در داخل اتاق ام وی ام ایکس 33 کراس شاهد صندلیهای دستی با گرمکن، سانروف و سیستم نور پردازی 64 رنگ هستیم و تریم داخلی طرح چرم هم زیبایی این بخش را بیشتر میکند.
در نمای مقابل راننده یک فرمان D کات قرار گرفته و پشت سر آن صفحه کیلومتری دیجیتالی به چشم می خورد. در قسمت میانی داشبورد یک مانیتور برای دسترسی به سیستم مولتی مدیا خودرو قرار گرفته و پایین تر از آن کلید هایی پیانویی و یک فضای دو طبقه برای قرار دادن وسایل و گوشی موبایل قرار دارد. کنسول میانی نیز میزبان یک موس برای کنترل سیستم صوتی و همچنین کلید ترمز دستی برقی است.
برای اطلاع از قیمت X33 CROSS اتوماتیک و قیمت X33 CROSS دنده ای کلیک کنید. این خودرو به طور متوسط حدود 6.1 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر میسوزاند. رقبای این خودرو در بازار شامل خودرو های جک S3، چانگان CS35، هایما S5، لیفان X70 و … میباشد. بیت ران یک رسانه مستقل درباره صنعت حمل و نقل است که سعی می کند با اصول حرفه ای روزنامه نگاری مانند انصاف و دقت به پوشش وقایع مختلف این صنعت بپردازد. این رسانه سعی دارد تا با دید تحلیلی وقایع را کنکاش کرده و با یک بررسی دقیق و فنی محصولات را معرفی کند.
برای خریدارانی که به دنبال یک خودروی کاربردی، اقتصادی و قابل اعتماد هستند که تجربه رانندگی لذت بخش و امنیت را ارائه دهد، X33 Cross می تواند گزینه ای عالی باشد. با توجه به ویژگی ها و مزایایی که این مدل ارائه می دهد، انتظار می رود که محبوبیت قابل توجهی در میان خریداران به دست آورد و جایگاه خود را در بازار خودرو تثبیت کند. علاوه بر ارتقاء چهره و امکانات داخلی، ام وی ام ایکس 33 کراس در زمینه ایمنی و آپشنهای رفاهی هم حرکت رو به جلو و بهبودی نسبت به ایکس 22 داشته است. X33 کراس با امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی عرضه میشود که نسبت به رقبا خصوصا خودروهای داخلی تفاوت آشکاری دارد. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. MVM X33 کراس ارزش خرید دارد؟ ام وی ام x33 کراس دندهای را باید ارزانترین خودرو کراس اوور بازار ایران دانست.
بنابراین همچنان با یک کراساوور جمعوجور مواجه هستیم که بیش از گذشته به یک خودرو درون شهر تبدیل شده است. با مرور اجزای اتاق متوجه میشوید که طراحی پوسته داشبورد کاملاً متحول شده است و با X22 پرو تفاوتهای بسیاری دارد. سیستم مالتی مدیای خودرو در راستای کلاستر و به نوعی یکپارچه شده است، طراحان چری سعی داشتهاند تا طراحی داخلی خودرو را شبیه به کابین محصولات گران قیمت خود کنند.
خرید خودروی ایکس 33 کراس دنده ای و خودروی ایکس 33 کراس اتومات هم به صورت اقساطی با بازپرداخت 12 تا 60 ماهه با پیش پرداخت های متنوع و هم خرید به صورت نقدی امکان پذیر است. برای اطلاع از شرایط خرید و قیمت بروز خودروی x33 cross می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی 377 خیری در ارتباط باشید. هم چنین لازم بذکر است قبل از هرگونه تصمیم به خرید می توانید از مزیت تست درایو نمایندگی 377 خیری بهره مند شوید؛ برای رزرو زمان نست درایو با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
امویام X33 کراس مجهز به پیشرانه توربو سه سیلندر (مشابه X22 پرو) با حجم ۹۹۷ سیس با ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور است. این قدرت از طریق جعبهدنده CVT با شبیهساز ۹ سرعته به چرخهای جلو منتقل میشود. حداکثر سرعت X33 کراس ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و برای سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، حدود ۱۴ ثانیه زمان میبرد. این مدل مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۵، وزن خودرو ۱۲۳۹ کیلوگرم، باک ۵۰ لیتر و حجم صندوق ۴۲۰ لیتر است. این خودرو پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ سه سیلندر مجهز است که مثل دیگر پیشرانه های چری فناوری AVL اتریش را دارد. امویام X33 کراس چهارمین نسخه این کراساوور محبوب و پرفروش در ایران به حساب میآید.
چراغهای روشنایی اصلی در دو طرف سپرها قرار داده شدهاند و برای مشاهده آنها باید با قدت بیشتری به خودرو نگاه کنیم. صندلیهای این خودرو روکش چرمی آبی تیره دارند که این رنگ روی قسمت بالایی روکش فرمان هم دیده میشود. کنسول میانی ارتفاع بلندی دارد و در قسمت جلویی آن شارژ USB و جایگاه شارژ بیسیم قرار گرفتهاست. با این حال فاصله بین دو محور ام وی ام X33 کراس تفاوتی با ام وی ام X22 پرو ندارد و همین مساله باعث میشود تا فضای کابین و قسمت بار این خودرو دستخوش تغییر نشده باشد و فضای نسبتا کمی داشته باشد.
در آخرین مطلب از اخبار خودرو گجت نیوز و در اولین خبر از سری مطالب تست و بررسی، به سراغ MVM X33 Cross خواهیم رفت. وقتی به چهره ام وی ام X33 کراس (X33 Cross) نگاه کنیم به سرعت متوجه شباهت بسیار آن با ام وی ام X22 پرو میشویم. در عین حال سابقه X33 کراس به سال 2009 و ورود ام وی ام 315 در ایران بازمیگردد.
ام وی ام X33 کراس از پیشرانه متفاوتی نسبت به نسلهای پیشین بهره میبرد و البته براساس پلتفرم متفاوتی توسعه یافته است. بنابراین برخلاف گذشته، مشتریان متفاوتی اقدام به خرید این خودرو خواهند کرد. در یک توصیف کوتاه باید گفت که X33 Cross نسخه ارتقا یافته و بهبود یافته از ام وی ام X22 پرو محسوب میشود. ام وی ام X33S نام دومین فیس لیفت ام وی ام X33 است که در سال 1395 توسط مدیران خودرو رونمایی و جایگزین نسخه قبلی شد. این خودرو نسبت به نسخه های قبلی تغییرات نسبتا زیادی پیدا کرد و توانست فروش ایکس 33 در ایران را افزایش دهد. این خودرو در دو تیپ ام وی ام X33S اسپرت و ام وی ام X33S ساده به فروش می رسید که تنها تفاوت این دو تیپ در نمای ظاهری است.
ام وی ام x33 کراس دندهای رقیب مستقیم پژو ۲۰۷ ایران خودرو است و از لحاظ طراحی از پژو ۲۰۷ بهتر است. در ادامه گزارش مزایا و معایب x33 کراس را از زبان مالک این خودرو که پیشتر صاحب یک پژو ۲۰۷ دندهای بودهاست، را بخوانید. خودرو ایکس ۳۳ کراس یک خودرو بروز و اسپرت است که اکثر جوانان طرفدار این خودرو هستند. وقتی زا روبهرو به این خودرو نگاه میکنیم چراغ های باریک و متمایل به سمت پایین این خودرو توجه ما را به خود جلب میکند، این چراغها در جلوپنجره خودرو که ابعاد بزرگی دارد، ادغام میشوند.
استفاده از مطالب سایت تنها با اجازه کتبی مجاز است و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد
البته طبق کاتالوگهای ارائهشده از سوی مدیران خودرو، پیشرانه در ایکس 33 کراس راندمان بالاتری تولید میکند. در ام وی ام X33 کراس اتوماتیک زیر کاپوت پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ سه سیلندر مجهز است که مثل دیگر پیشرانه های چری فناوری AVL اتریش را دارد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۱۲ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. این محصول که فیس لیفت خودروی X22 پرو محسوب میشود، قرار است در خردادماه سال جاری وارد بازار کشور شده و جایگزین خودروی قدیمی X33 در سبد محصولات ام وی ام شود.
ام وی ام X33 کراس با چه موتوری عرضه میشود؟
ام وی ام x33 باسابقهترین کراساوور چینی موجود در بازار کشورمان است و تاکنون با چهرهها و مشخصات متفاوتی در مدیران خودرو مونتاژ شده است. جدیدترین نسخه x33 برای بازار ایران، پلت فرم متفاوتی نسبت به نسخههای قبلی این خودرو دارد و با نام x33 کراس شناخته میشود. به همین دلیل امروز به سراغ بررسی مشخصات x33 کراس رفتهایم تا بیشتر با این کراساوور کوچک و جذاب آشنا شویم. طراحی پیانویی کلیدهای کنترل سیستم تهویه، استفاده از طرح فلز برروی دکمههای شیشه بالابر و همچنین استفاده از کلاستر دیجیتالی ظاهر داخلی خودرو را بسیار جذاب کرده است. طراحی حجیم کنسول وسط و استفاده از تریم تک رنگ مشکی به جای نارنجی (نسخه سفارش ایران) سبب شده تا طراحی داخلی X33 کراس بسیار بهتر از خودروهای ایرانی بنظر برسد. تجربه رانندگی با ام وی ام X33 کراس نکته جدیدی را برای شما به همراه نخواهد داشت، به خصوص اگر سابقه رانندگی با ام وی ام X22 یا ام وی ام 315 را در کارنامه خود داشته باشید.
فضای داخلی
با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. نمایشگر مرکزی 10.5 اینچی در امتداد صفحه کیلومتر قرار گرفته تا ظاهر یکپارچه و بهروز پیدا کند. چیدمان کنترلرها و دگمه استارت موتور هم در میانه داشبورد به جذابیت ام وی ام X33 کراس افزودهاند و صندلیها هم برای رانندگی چند ساعته مناسب و راحت به نظر میرسند. وزن MVM X33 کراس حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم است که برای یک موتور ۱۰۵ اسب بخاری (متعلق به ام وی ام ۳۱۵) واقعا زیاد است. در نمای کناری تنها المان جدید قابل توجه، تریم نارنجیِ بهکار رفته است. این تریم نارنجیرنگ اسپرت را در قسمتهای مختلفی از جمله رکاب، گلگیر و باربند سقفی مشاهده میکنیم.
اما نسل سوم آن که با نام X33S شناخته می شود خودرویی با طراحی قابل قبول و امکانات رفاهی زیاد است که می تواند حرف هایی برای زدن در مقابل رقبا داشته باشد. لازم به ذکر است مدیران خودرو نسخه توربوشارژ X33S را نیز رونمایی کرد که در تعداد محدود تولید شده و خودرویی تر و فرز تر از دیگر نسخه های X33S است. اما در نسخه فیس لیفت نسبت به نسل قبلی برخی ایرادات بزرگ طراحی آن برطرف شده هرچند کماکان خودروی جذابی به نظر نمی رسید. چراغ های جلو اکنون میزبان چراغ های روز شده و فرم نسبتا کشیده و خشنی به خود گرفتهاند و هماهنگی خوبی با جلوپنجره و سپر دارند.
اما نسخه توربوشارژ ام وی ام X33S مشخصاتی مشابه به آریزو 5 توربو جدید دارد که تیراژی محدود داشته و تنها هدف تولید آن رفع نیاز طرفداران X33S بود که به دنبال خودروی تند و تیز بودند. ام وی ام ایکس 33 با عنوان تیگو 3 در چین، اولین شاسی بلند خودروساز چینی چری در بازار ایران بود که در دهه 80 به کشور راه پیدا کرد و سه نسل از آن با بهروزرسانی ظاهری، اما پلتفرم و پیشرانه مشابه به عرضه رسید. نسلهای قبلی این محصول مدیران خودرو مجهز به پیشرانههای تنفس طبیعی 2 لیتری با گیربکس دستی یا اتوماتیک بودند.
امویام X33 کراس در واقع چری تیگو 2 پرو مدل 2023 است که تیپ متفاوتی از تیگو 2 پرو یا همان امویام X22 پرو به حساب میآید. این خودرو از نظر فنی کامل شبیه امویام X22 پرو است اما در بخش طراحی داخلی، طراحی خارجی و امکانات از آن بهتر است. مشتریان هماکنون میتوانند با شرکت در شرایط فروش ام وی ام، این خودرو را خریداری نمایند. ام وی ام X33 همانطور که اشاره شد جزو اولین کراس اوور هایی بود که پایش به جاده های ایران باز شد. نسل اول این خودروی کراس اوور در ایران توانست به فروش قابل قبولی دست پیدا کند. با عرضه نسل اول MVM X33 در ایران رفته رفته شرکت های دیگر نیز به این فکر افتادند تا از سرزمین اژدها خودروهایی در این کلاس را به بازار معرفی کنند.
سلامتیان خودرو محور با بیش از نیم قرن تجربه و حضور در حوزه صنعت خودرو، با 7 شوروم فعال فروش و 2 مرکز تخصصی خدمات پس از فروش در استان اصفهان آمادهی خدمترسانی به همشهریان عزیز میباشد. ام وی ام X33 کراس در رده ابعادی B پلاس و کلاس بدنه هاچبک کراس یا مینی کراساوور دستهبندی میشود. طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۲۰۰، ۱۷۶۰، ۱۵۷۰ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۵۵۵ میلیمتر است. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی.
همانطور که اشاره کردیم اواخر دهه 80 شمسی تیگو 3 در ایران با نام ام وی ام X33 رونمایی شد و با وجود دیدگاه منفی که در آن زمان به خودروهای چینی حکمفرما بود توانست به علل مختلفی فروش قابل قبولی را کسب کند. یکی از دلایل فروش خوب X33 ورود در بهترین برهه زمانی بود چرا که در آن زمان مردم می توانستند با پرداخت رقمی بسیار کمتر از خودروهای کرهای و ژاپنی صاحب یک کراس اوور شوند. البته نباید از شرایط فروش مناسب مدیران خودرو و امکانات رفاهی این خودرو در زمان خودش غافل شد. این خودرو با سه نسخه در ایران عرضه شد و توانست فروش خوبی را برای مدیران خودرو رقم بزند.
طرح فروش نقدی MVM ایکس 33 کراس اتوماتیک
ام وی ام X33 کراس در قالب دو نسخه اتوماتیک و دندهای به بازار عرضه میشود که هر دو نسخه آن مشخصات فنی مشابهی نسبت به ام وی ام X22 پرو دارند. این نسخه به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر به همراه گیربکس 5 سرعته دستی مجهز است. بنابراین از نظر مشخصات فنی، ام وی ام X33 کراس دندهای و ام وی ام X22 پرو دندهای مشخصات فنی یکسانی دارند.
این خودرو دارای چهار کیسه هوا، سیستمهای کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه دیجیتال و شارژر بیسیم تلفن همراه، سنسور پارک و دوربین عقب، پاور ویندوز و دیگر امکانات است. علاوهبر طراحی چراغها و ادوات بیرونی، نمای داخلی X33 کراس نیز جذابیت بیشتری نسبت به X22 و X22 پرو دارد. پشت فرمان، نمایشگر ۷ اینچی نصب شده و برای سیستم سرگرمی، مانیتور لمسی ۱۰/۲۵ اینچ در دسترس است. ام وی ام X33 یک خودروی کراس اوور خانوادگی است که به عنوان اولین نماینده کشور پهناور چین در ایران در کلاس خودروهای کراس اوور پا به جاده های ایران گذاشت. نسل اول این خودرو توانست به واسطه نبود رقیبی هم قیمت فروش قابل قبولی را تجربه کند. اما اگر واقع بینانه بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم نسل اول و دوم ام وی ام X33 خودروهای چندان با کیفیتی نیستند و نمنونه های سالم آن اکنون بسیار کمیاب شدهاند.
ماشین MVM X33Cross از یک موتور قدرتمند و کارآمد بهره می برد که تعادل خوبی بین عملکرد و مصرف سوخت ارائه می دهد. این خودرو با انتقال قدرت از طریق یک گیربکس اتوماتیک یا دستی قابلیت های رانندگی پاسخگو و انعطاف پذیری را در شرایط مختلف جاده ای فراهم می آورد. سیستم تعلیق و فرمان پذیری خودرو نیز به گونه ای طراحی شده است که راحتی و کنترل خوبی در حین رانندگی ارائه می دهد. همچنین میتوان از کراساوور بک X3 پرو خودروسازان بم به عنوان دیگر رقیب این خودرو نیز نام برد. البته شرکت کرمان موتور اخیراً نمونه فیسلیفت S3 را نیز با نام KMC SR3 روانه بازار کرده که از لحاظ ظاهری و امکانات رفاهی، یک سروگردن بالاتر از جک S3 قرار میگیرد و میتواند رقیب سرسختی برای X33 کراس مدیران خودرو باشد.
{مشخصات فنی
|}ام وی ام X33 دندهای همچنین از نظر مصرف سوخت به صورت ترکیبی حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می سوزاند! مصرف سوخت ترکیبی فیس لیفت این کراس اوور هم 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب آن نیز 13 ثانیه اعلام شده بود. دیگر خبری از موتور دو لیتری تنفس طبیعی نیست و به جای آن موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژر زیر کاپوت خودرو قرار دارد. ایکس ۳۳ کراس میتواند ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید تولید کند.
در نمای جانبی شاهد بازآفرینی کامل ام وی ام X22 پرو هستیم، چرا که MVM X33 کراس در واقع نسخه جدیدی از ام وی ام X22 پرو به حساب میآید. ایکس 33 کراس که مدیران خودرو به ایران میآورد، در مناطق دیگر با نام اومودا 3 یا C3 در دسترس قرار خواهد گرفت. در نتیجه، این خودرو دومین عضو از سری اومودا از چری در نظر گرفته میشود که مدیران خودرو اولین عضو آن یعنی اومودا 5 یا C5 را تحت نام فونیکس FX به بازار ایران معرفی کرده است. اومودا نماینده مجموعه بهروز جدیدی از محصولات چری خواهد بود که عمدتاً علایق و سلایق قشر جوان را هدف گرفتهاند.
در جایجای کابین شاهد بهکارگیری الگوی الماس هستیم؛ این طرح در رودریها، نوار میانی داشبورد و اجزای ریز پلاستیکی اتاق بهکار رفته است. با ورود به داخل کابین X33 کراس شاهد تغییر کامل داشبورد و رودری ها نسبت به X22 پرو هستیم. با اینکه کابین خود X22 پرو نیز نسبت به X22 معمولی کاملا تغییر کرده بود اما بار دیگر چری تصمیم گرفته که کابین را مورد بازنگری اساسی قرار دهد. بنظر میرسد اصلاح کیفیت و همچنین لوکستر شدن کابین از نتایج تغییرات کابین X33 کراس نسبت به نسل قبلی باشد. شرکت مدیران خودرو و برند ام وی ام در حاشیه نمایشگاه شانگهای چین جدیدترین محصول خود را قبل از رونمایی رسمی توسط چری، با نام ام وی ام X33 کراس برای خبرنگاران ایرانی معرفی کرد. این شرکت به لطف دو مزیت خود یعنی عرضه انبوه و شرایط فروش اعتباری، میتواند همچنان در این بازی حضور داشته باشد.
در مجموع میتوان گفت که طراحی ایکس 33 کراس ترکیبی از ظاهر ام وی ام X22 پرو و فونیکس FX به حساب میآید. در واقع ماشین X33 کراس یا همان چری اومودا C3، نسخه تغییر یافته ام وی ام X22 پرو (چری تیگو 2) است که با برند اومودا به بازار عرضه میشود. در نتیجه میتوان گفت که ام وی ام X33 کراس بیش از آن که شبیه نسلهای پیشین ایکس 33 باشد، نسخه پلاس از ام وی ام X22 پرو به حساب میآید.
در نمای جانبی ام وی ام x33 کراس تفاوت چندانی نسبت به ایکس 22 نمیبینیم و فقط طراحان سعی کردهاند با طرح متفاوت رینگها و یکسری جزئیات نارنجی رنگ، حس اسپرتتری را به بیننده القا کنند. ام وی ام x33 کراس دومین عضو از خانواده اومودا چری است و با نام اومودا C3 شناخته میشود. این خودرو برخلاف چری اومودا C5 (فونیکس FX)، محصول کاملاً جدیدی نیست و درواقع یک فیسلیفت اساسی از چری تیگو 3x (ام وی ام X22) محسوب میشود. جعبه دنده اتوماتیک CVT 9 سرعته وظیفه انتقال قدرت به چرخهای جلو ام وی ام X33 کراس را برعهده دارد.
امویام X33 کراس اتوماتیک به پیشرانه یکلیتری سهسیلندر توربوشارژر مجهز است که حداکثر 112 اسببخار قدرت و 150 نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مصنوعی نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کراساوور برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی امویام X33 کراس 6.1 لیتردرصدکیلومتر اعلام شده است که رقم مطلوبی به نظر میرسد. مدیرانخودرو تولید این کراساوور را از سال 1402 آغاز کرده و تا امروز ادامه دارد. X33S در بخش مشخصات فنی از همان پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی تنها با برخی اصلاحات استفاده می کند که توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور را دارد.
{قیمت کارخانه محصولات کرمان موتور
|}پیش از این نمای عقب X22 به گونهای بود که انگار یک خودروی هاچ بک بر روی یک فنربندی بلند قرار گرفته و سعی دارد تا خود را قد بلند نشان دهد! بهرهگیری از چراغهای یکپارچه و بزرگ در کنار حجیم شدن شیشه و درب صندوق سبب شده تا اینبار ظاهر خودرو با ارتفاع آن تناسب پیدا کند. حجمدهی به سپر و اسپویلر، X33 کراس را بزرگتر آنچه که هست نشان میدهد؛ همچنین بهره گیری از لگوتایپ جدید مدیران خودرو نیز ظاهر بهتری را نسبت به گذشته ایجاد کرده است. این شرکت کسبوکار خودش را در طول دو دهه گسترش داده است و اکنون یکی از خودروسازان بزرگ خصوصی به شمار میرود.
نخستین عضو این خانواده در ایران، چری اومودا 5 یا اومودا C5 بوده که در ایران با نام فونیکس FX شناخته میشود. بنابراین ام وی ام X33 کراس یا اومودا C3، دومین عضو این خانواده خواهد بود. مشخص است که هر دو خودرو از یک خانواده هستند و اصول طراحی مشابهی دارند.
گشتاور بالای این خودروی نسبت به رقبای خود موجب میشود خودرو در دور موتورهای پایینتر از قدرت مناسبی برخوردار باشد. طراحی داخلی X33 کراس تفاوت فاحشی با سایر محصولات چری در ایران داشته و به خاطر سال تولید جدیدتر، طرحی کامل نوین و متفاوت دارد. در نگاه اول تریم داخلی کرم رنگ این خودرو جلب توجه می کند که ترکیب آن با بخش های مشکی رنگ در قسمت های بالایی باعث شده اند تا فرم اسپرت کابین از بین نرود.
در پاسخ باید گفت که شتاب و کشش ایکس 33 کراس دندهای همانند دیگر خودروهای این رده قیمتی است و تفاوت خاصی با آنها ندارد. بنابراین از نظر کشش، انتظار مواجه شدن با شرایطی همچون پژو 207 دندهای را ایکس 22 پرو دندهای را باید داشت. اگرچه این خودرو در سبد محصولات ام وی ام بالاتر از ایکس ۲۲ پرو قرار می گیرد و حتی نامش هم این ذهنیت را ایجاد می کند که با خودرویی بزرگ تر طرف هستیم، اما در واقع ابعاد این کراس اوور تفاوت چندانی با X22 پرو ندارد. ام وی ام X33 کراس 4,۲۰۰ میلیمتر طول، ۱,۷۶۰ میلیمتر عرض، ۱,۵۷۰ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۵۵۵ میلیمتری دارد و یک کراس اوور کوچک یا کامپکت است. در نمای جانبی سقف منحنی و مشکی رنگ را داریم و رینگ های دو رنگ ۱۷ اینچی در این خودرو بکار رفته است. نکته مهم اضافه شدن فلاپ های برجسته مشکی رنگ روی گلگیرها است که باعث شده تا ام وی ام X33 کراس کمی پهن تر بنظر برسد و استایل کراس در این خودرو بخوبی القا شود.
تریم داخلی عموما با طرح و بافت خطوط رنگ و با عنوان Dragon Skin در واقع الهام گرفته از پوست اژدها است و توجه چینیها به اساطیر خود را به نمایش میگذارد. همین فرم الماسی را میتوان در بدنه داشبورد و رودریها هم مشاهده کرد و البته نوارهای نارنجی که علاوه بر داشبورد روی بدنه بیرونی هم قابل مشاهده است. اگر شما هم به دنبال کراس اوور اقتصادی هستید، که امکانات خوب و فنی قابل قبول نیز داشته باشد و همچنین کیفیت و به روز بودن را حفظ نماید، میتوانید روی این خودرو حساب کنید. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۵ لیتر در صد کیلومتر است که با توجه به باک ۴۸ لیتری آن، نیاز زیادی به سوختگیری در فاصلههای کوتاه نخواهید داشت. برای اطلاع از قیمت ایکس ۳۳ کراس در نمایندگی و بازار به این صفحه از پدال مراجعه کنید.
لازم به ذکر است که انواع مختلف پژو 207 دندهای نیز با با قیمتی بین 550 الی 650 میلیون تومان از بازار آزاد قابل خریداری هستند. نسخه دندهای ام وی ام ایکس 33 کراس که در اختیار دیجیاتو قرار داشت، فاقد بسیاری از آپشنهای نسخه اتوماتیک بود. برای مثال دوربین 360 درجه یا سیستم ورود و استارت بدون کلید از این نسخه حذف شدهاند. البته اگر اختلاف قیمت 170 میلیون تومانی احتمالی بین نسخه دندهای و اتوماتیک را در نظر بگیریم، ممکن است حذف این آپشنها چندان برای مصرفکننده نهایی مهم نباشد.
خودرو mvm x33