بهبود رتبه سایت در سال 2024

7 مورد از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل

E-E-A-T مخفف تجربه (Experience)، تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابل‌اعتماد بودن (Trustworthiness) است. این مجموعه از دستورالعمل‌های گوگل برای ارزیابی محتوای آنلاین توسط ارزیاب‌های انسانی طراحی شده است. سلسله مراتب سایت به سازمان‌دهی صفحات شما اشاره دارد آن را مانند یک شجره‌نامه تصور کنید. اگر صفحه اصلی (Homepage) والد باشد، فرزندان آن شامل صفحات مثل /products/، /about/ یا /blog/ هستند. این صفحات فرزند ممکن است خودشان فرزندانی داشته باشند، مانند /products/sushi-rollers/.

بنابراین، بروزرسانی مرتب مطالب یا انتشار محتوای تازه می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود رتبه‌بندی صفحات داشته باشد. مطالعات سایت “Backlinko” نشان می‌دهد که صفحات با محتوای طولانی‌تر (حدود 2000 کلمه) اغلب در نتایج جستجو رتبه بهتری دارند. گوگل معمولاً صفحات با محتوای غنی و جامع‌تر را به صفحات کوتاه‌تر ترجیح می‌دهد. همچنین، نتایج جستجو در حال حاضر شامل منابع بیشتری با فرمت‌های متعدد می‌شوند. این یعنی نه تنها محتواهای متنی، بلکه منابع دیگری مانند تصاویر، ویدئوها، نمودارها و سایر فرمت‌های محتوایی نیز در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند.

آپدیت 2024 گوگل با تمرکز بیشتر بر تجربه کاربری و بهینه‌سازی معیارهای Core Web Vitals باعث شد تا بسیاری از سایت‌ها با افت رتبه مواجه شوند. با توجه به دلایل اصلی این افت و اعمال راهکارهای پیشنهادی، می‌توان به بهبود رتبه سایت کمک کرد و از افت‌های بیشتر در آینده جلوگیری کرد. برای موفقیت در این حوزه، لازم است به تمامی فاکتورهای جدید از جمله محتوای مفید، Core Web Vitals، جستجوهای صوتی و محلی، لینک‌سازی باکیفیت و استفاده از هوش مصنوعی توجه ویژه‌ای داشته باشید. با رعایت این نکات می‌توانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود دهید و بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. این سه شاخص به طور مستقیم بر رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل تأثیر می‌گذارند و بهبود این معیارها به بهبود رتبه سایت کمک شایانی خواهد کرد.

داده‌های ساختاریافته به موتورهای جستجو کمک می‌کنند که محتوای سایت شما را بهتر درک کنند. استفاده از Schema Markup می‌تواند به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کند و باعث شود که اطلاعات سایت شما به صورت غنی‌تر در نتایج جستجو نمایش داده شوند. همچنین، می‌توانید از خدمات کارشناسان سئو استفاده کنید تا بهبود رتبه سایت خود را به صورت حرفه‌ای و موثر انجام دهید. سایت‌های سریع‌تر رتبه بهتری در موتورهای جستجو دارند و تجربه کاربری بهتری را نیز ارائه می‌دهند. برای افزایش سرعت سایت می‌توانید از ابزارهایی مانند GTmetrix یا Google PageSpeed Insights یا از افزونه‌های Lite Speed Cache و Wp Super Cache استفاده کنید.

الگوریتم‌های گوگل به طور مداوم تغییر می‌کنند تا نتایج جستجو را بهینه کنند و بهترین تجربه ممکن را برای کاربران فراهم کنند. اما همین تغییرات می‌تواند مشکلاتی را برای وب‌سایت‌هایی ایجاد کند که آمادگی لازم برای هماهنگ شدن با این تغییرات را ندارند. علاوه بر تولید محتوای تخصصی، می‌توانید این کار را با بالابردن سرعت سایت، انتخاب کال‌ تو اکشن مرتبط با محتوای متن، قراردادن لینک‌های مفید و… انجام دهید. برای بهینه‌سازی سایت و جذب ترافیک از جستجوی صوتی گوگل، کلمات کلیدی و محتوای سایت خود را به‌طور مرتبط با این نوع جستجوها طراحی کنید. این شامل استفاده از عبارات و کلمات کلیدی طولانی‌تر و انطباق با سوالات معمول مشتریان است که احتمالاً در جستجوی صوتی استفاده می‌شوند.

کلمات کلیدی بلند رقابت کمتری دارند و می‌توانند به شما کمک کنند تا ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید. این کلمات معمولاً شامل جزئیات بیشتری هستند و مخاطبان هدفمندتری را جذب می‌کنند. هر پلن ویژگی‌های مختلفی از جمله تحقیق کلمات کلیدی، ممیزی سایت و تجزیه و تحلیل رقابتی را ارائه می‌دهد، با سطوح بالاتر داده‌ها و قابلیت‌های گسترده‌تری را ارائه می‌دهد. SEMrush یک پلت فرم جامع SEO است که ابزارهایی برای تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا و ممیزی سایت ارائه می دهد. گوگل یک به‌روزرسانی اصلی را ارائه می‌کند و ناگهان، بیش از 40 درصد از وب‌سایت‌ها یک شبه افت شدیدی در رتبه‌بندی خود تجربه می‌کنند.

به‌عبارت‌دیگر، داشتن گواهی SSL به طور مستقیم بر بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو تاثیرگذار است. موتورهای جستجو مانند گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های خود را برای ارائه نتایج جستجوی دقیق‌تر و مرتبط‌تر با نیازهای کاربران به روز می‌کنند. به همین دلیل، وب‌سایت‌هایی که تجربه کاربری (UX) بهتری ارائه می‌دهند در رتبه‌بندی موتورهای جستجو جایگاه بالاتری خواهند داشت. یکی از مهم‌ترین عواملی که موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نظر می‌گیرند، تعداد و کیفیت بک‌لینک‌هایی است که سایت شما دریافت می‌کند. هرچه سایت‌های معتبر بیشتری به شما لینک بدهند، افزایش سئو سایت شما بیشتر خواهد بود. استراتژی سئو یک رویکرد سیستماتیک بهینه‌سازی و بهبود وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو است.

سایت‌هایی که شکایات DMCA (Digital Millennium Copyright Act) را دریافت کرده‌اند، پس از بررسی شکایات و تایید آن‌ها از رتبه پایین‌تری در نتایج جستجو برخوردار خواهند شد. بر اساس مستندات گوگل، کاربران فعال در حالت Safe Search نتایج جستجوی مرتبط با محتوای بزرگسالان را مشاهده نخواهند کرد. این ویژگی به طور مستقیم بر نتایج جستجو تأثیر می‌گذارد و ممکن است نتایج را به‌طور قابل توجهی تغییر دهد. لینک‌هایی که توسط کاربران تولید می‌شوند، به‌ویژه اگر از IP‌ها و سرورهای مختلف باشند، می‌توانند سیگنال‌های مثبتی برای افزایش رتبه سایت ارسال کنند. دریافت لینک از صفحه اصلی سایت‌های دیگر یکی از روش‌های موثر برای بهبود رتبه صفحات در نتایج جستجو است.

مهم‌ترین عامل در بالارفتن سایت‌ها در رتبه‌بندی گوگل سئو و بهینه سازی سایت است. تمامی وب‌سایت‌ها تلاش می‌کنند تا با روش‌های مختلف، در صفحه نتایج جستجو جایگاه بالاتری داشته باشند. دریافت لینک‌هایی با استفاده از نام تجاری به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در رتبه‌بندی گوگل شناخته می‌شود. این سیگنال می‌تواند به طور چشمگیری در بهبود رتبه سایت‌ها در نتایج جستجو موثر باشد. طبق گزارش وب‌سایت Backlinko، یکی از مهم‌ترین عوامل در رتبه‌بندی صفحات، تعداد دامنه‌هایی است که به سایت شما لینک می‌دهند.

این کار به بهبود سرعت ایندکس صفحات جدید و در نتیجه بهبود سئو سایت کمک می‌کند. خطاهای 404 (صفحه یافت نشد) منجر به تجربه کاربری ضعیف و کاهش اعتبار سایت در نزد موتورهای جستجو می‌شود. ریدایرکت‌های نادرست یا زنجیره‌ای نیز می‌توانند باعث کاهش سرعت سایت و هدر رفتن اعتبار لینک‌ها شوند. یک مقدمه جذاب و گیرا، خواننده را به ادامه مطلب ترغیب می‌کند و باعث می‌شود زمان بیشتری را در صفحه شما سپری کند. این موضوع به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که محتوای شما ارزشمند است و می‌تواند منجر به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو شود.

گوگل به شدت سایت‌های فاقد محتوا را جریمه کرده و سایت‌هایی که نیاز کاربران را به‌خوبی برطرف کنند، در اولویت قرار می‌دهد. این اقدام نه‌تنها رضایت کاربران را جلب می‌کند، بلکه به‌طور غیرمستقیم در ارتقای کیفیت و عملکرد سایت نیز تاثیرگذار است. بر اساس مستندات سایت MOZ، که به طور تخصصی بر رتبه‌بندی گوگل تمرکز دارد، استفاده از کلمات کلیدی در زیردامنه (Subdomain) می‌تواند به بهبود جایگاه صفحات سایت در نتایج جستجو کمک کند. در عصر جدید هوش مصنوعی (AI)، روند سئو سازمانی تحت تأثیر تحولاتی قرار گرفته است. به عبارت دیگر، به جای تمرکز بر کلمات کلیدی خالص، تمرکز به سمت درک متن و قصد مکالمه کاربران در جستجوهایشان می‌پیچد.

محتوای سایت باید ارزشمند و قابل اعتماد باشد و به مخاطبان کمک کند تا به اهداف خود برسند. ما در نت افراز هر دو نوع گواهینامه SSL (تجاری و رایگان) را ارائه می‌دهیم و کاربران بسته به نیازشان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که مرورگرها (مانند گوگل کروم، فایرفاکس و …) در صورتیکه وب‌سایتی گواهینامه SSL نداشته باشد، آن سایت را به دلیل مسائل امنیتی اجرا نمی‌کنند. پس در نظر داشته باشید محتوایی آماده کنید که در کنار جامع بودن، بسیار کاربردی باشد تا کاربر را در سایتتان نگه دارد. با مطالعه مقاله زیر می‎‌توانید اهمیت لینک‌‎های داخل وب‌سایتتان را به خوبی متوجه شوید. پس سعی کنید در این قسمت از جذاب‌ترین محتوا استفاده کنید تا کاربر برای رسیدن به محتوای مورد نظر جذب سایت شما شود.

در نهایت، هرچه ارزش بیشتری برای کاربران خود قائل شوید، احتمال بیشتری دارد که رتبه خود را افزایش دهید. محتوای تولیدی کاربران (UGC مخفف عبارت User Generated Content) ، می‌تواند برای استراتژی کلی جستجوی شما مفید باشد. محتوای تولیدی کاربران به معنای محتوای تولید شده ،کامنت یا نظراتی است که کاربران در سایت‌ها می‌گذارند. پست‌های منتشرشده توسط کاربران سایت‌هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک نیز، UGC به حساب می‌آید. هرچه این ارتباط و تعامل بین مخاطب و نویسنده تولید محتوا بیشتر باشد، بهتر است. ممکن است یک صفحه درباره کافه‌ها (Coffee Shops) و یک صفحه درباره رستوران‌های ایتالیایی داشته باشید.

دسته‌بندی‌های سایت شما مانند نقشه راهی برای کاربران و موتورهای جستجو عمل می‌کنند. بهینه‌سازی این دسته‌بندی‌ها به معنای سازماندهی منطقی و کاربرپسند محتوا، انتخاب نام‌های توصیفی و مرتبط برای هر دسته، و استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عناوین و توضیحات دسته‌بندی‌هاست. از دیدگاه سئو، محتوای تکراری می‌تواند مشکل‌ساز باشد زیرا موتورهای جستجو در تشخیص صفحه اصلی و معتبر دچار سردرگمی می‌شوند. در نتیجه، ممکن است رتبه‌بندی سایت شما افت کند یا حتی از نتایج جستجو حذف شوید. گوگل آنالیتیکس 4 (GA4) جدیدترین نسخه ابزار تحلیلی گوگل است که به شما امکان می‌دهد رفتار کاربران را در وبسایت خود به دقت بررسی و تحلیل کنید.

این بخش در صفحه وب نمایش داده نمی‌شود، اما وقتی کاربر در موتور جستجوی گوگل به دنبال چیزی می‌گردد و به سایت شما می‌رسد، متا تگ توضیحات را مشاهده می‌کند. با یک نگاه کلی به متا تگ توضیحات، کاربر تصمیم می‌گیرد که روی لینک سایت شما کلیک کند یا کلیک نکند. یکی از مواردی که می تواند به بهبود رتبه کلمات کلیدی شما کمک کند، تیترهای عنوان و استفاده از کلمات کلیدی در تنظیم آنها است. اما در متن صفحه می‌توانید از تگ‌های H2 تا H6 هم استفاده کنید و اگر کلمه کلیدی در این سرتیترها وجود داشته باشند، رضایت گوگل را جلب خواهید کرد. یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های سئو سایت، تولید محتوای بهینه ‌شده، کاربردی و مفید برای کاربران است.

طراحی ساده و کاربرپسند، سرعت بارگذاری مناسب و دسترسی آسان به محتوای سایت می‌تواند در بهبود رتبه سایت شما موثر باشد. با استفاده از داده‌های ساختار یافته، می‌توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند. این روش می‌تواند باعث نمایش بهتر سایت شما در نتایج جستجو و افزایش نرخ کلیک (CTR) شود. یکی دیگر از روش‌های ایجاد بک‌لینک، یافتن فرصت‌های وبلاگ‌نویسی در سایت‌ها یا نشریات دیگر است. پست‌های مهمان راه خوبی برای انتشار محتوای اختصاصی شما هستند و در عین حال پیوندهایی به وب‌سایت شما ایجاد می‌کنند. اکر می خواهید به عنوان سایت میزبان وارد میدان شوید، نکته کلیدی این است که مطمئن شوید پست‌هایی با کیفیت بالا و اصلی را از دامنه‌های معتبر تهیه می‌کنید.

با رشد روزافزون استفاده از دستیارهای صوتی مانند Google Assistant و Siri، بهینه‌سازی برای جستجوی صوتی یکی از راه‌های افزایش سئو سایت است. سعی کنید محتوای خود را به گونه‌ای بنویسید که بتواند به سوالات کاربران به صورت محاوره‌ای پاسخ دهد. افزودن محتوای چندرسانه‌ای مانند تصاویر، ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها و فایل‌های صوتی می‌تواند جذابیت سایت شما را افزایش دهد و باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شود. همچنین محتوای شما باید جامع باشد، به تمام سوالات مرتبط کاربران پاسخ دهد و به بهترین نحو ممکن نیازهای آن‌ها را برآورده کند. یکی از بهترین روش‌ها برای موفقیت در این زمینه، تحلیل دقیق رقبا و استفاده از کلمات کلیدی طولانی (long-tail keywords) است.

درحال‌حاضر با استفاده از هوش مصنوعی در سئو می‌توانید تجربۀ کاربری، ترافیک ارگانیک و رتبۀ صفحات خود را بهبود ببخشد و در هزینه‌های خود به‌شکل معناداری صرفه‌جویی کنید. برای موفقیت در سئو در سال 2024، باید از استراتژی‌های پیشرفته و به‌روز استفاده کنید. وب ایران در dmwebiran.com آماده است تا با استفاده از تکنیک‌های به‌روز، به شما در بهبود رتبه سایت و افزایش ترافیک ارگانیک کمک کند. با بهره‌گیری از خدمات حرفه‌ای سئو، می‌توانید کسب‌وکار خود را به سطح بالاتری ارتقاء دهید. وب ایران با بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت و رفع مشکلات فنی، به بهبود تجربه کاربری سایت شما کمک می‌کند. یکی دیگر از جایگاه‌هایی که لازم است از کلمه کلیدی در آن استفاده کنید، متا تگ توضیحات است.

بهینه‌سازی سئو لوکال (Local SEO) به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که برای بهبود رتبه سایت در جستجوی محلی استفاده می‌شود. با استفاده از این تکنیک‌ها، به راحتی می‌توانید سایت خود را در محله خود بهتر دیده شود. سئو (SEO) به مجموعه روش‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوی اینترنت استفاده می‌شود. با بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو، فرصت بیشتری برای جذب بازدیدکنندگان و مشتریان جدید فراهم می‌شود. مشارکت فعال در شبکه‌های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن محتوای سایت می‌تواند چگونه افزایش سئو سایت را بهبود بخشد. این باعث می‌شود که ترافیک بیشتری به سایت شما هدایت شود و همچنین اعتبار سایت شما افزایش یابد.

بهینه‌سازی محتوای صفحات به معنای تنظیم و بهبود محتوا برای افزایش قابلیت مشاهده و رتبه‌بندی آن در موتورهای جستجو است. این کار شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، ساختاردهی مناسب محتوا با استفاده از تگ‌های هدینگ، نوشتن توضیحات متا جذاب، و بهینه‌سازی تصاویر برای بارگذاری سریع‌تر است. بهینه‌سازی محتوا به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کرده و آن را به کاربران مرتبط نمایش دهند. افزایش رتبه در گوگل از طریق بهبود محتوای سایت، بهینه‌سازی فنی، و ایجاد لینک‌های مرتبط امکان‌پذیر است. تمرکز بر نیازهای کاربران و استفاده از کلمات کلیدی مناسب می‌تواند کمک شایانی به بهبود رتبه سایت شما کند.

بوک مارک کردن یک سایت در مرورگر به‌ویژه در کروم، به‌عنوان سیگنالی از اهمیت بالای آن سایت به‌شمار می‌آید. الگوریتم پاندا همچنان از این سیگنال‌ها برای ارزیابی کیفیت سایت‌ها استفاده می‌کند و به‌عنوان یک عامل رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد. گوگل سایت‌های واقعی را به‌راحتی از سایت‌های ساخته شده برای لینک‌سازی (مانند PBN) تمیز می‌دهد و به سایت‌های واقعی اعتبار بیشتری می‌دهد. سن بک‌لینک می‌تواند تأثیر زیادی بر رتبه‌بندی داشته باشد، به این معنا که بک‌لینک‌های قدیمی‌تر معمولاً تأثیرات مثبت‌تری دارند. انکرتکستی که برای لینک دادن به صفحات شما استفاده می‌شود، تأثیر زیادی بر رتبه‌بندی صفحه در گوگل دارد. لینک‌هایی که از صفحاتی که ریدایرکت 301 دارند، به‌دست می‌آید، معمولاً باعث کاهش رتبه صفحات سایت می‌شوند.

محتوای تکراری یا Duplicate Content به وجود چندین صفحه با محتوای یکسان یا بسیار مشابه در یک وب‌سایت یا حتی در وب‌سایت‌های مختلف اشاره دارد. این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی مانند مشکلات فنی، سیستم مدیریت محتوا، یا حتی کپی‌برداری عمدی رخ دهد. لازم به ذکر است زحمت گردآوری موردی این معیارها را Brian Dean از سایت backlinko کشیده است و من برای درک بهتر کاربران فارسی زبان به بومی سازی و توضیح بیشتر آن‌ها پرداخته‌ام. به شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) توجه کنید تا اثربخشی محتوای خود را ارزیابی کنید. به خاطر داشته باشید که محتوای شما معمولاً باید در صفحه اول نتایج جستجو رتبه بگیرد تا به اسنیپت تبدیل شود. اگرچه گاهی اوقات اسنیپت به سایتی در صفحه دوم تعلق می‌گیرد، اما این مورد بسیار نادر است.

شروع با ثبت دامنه خود در GoDaddy و انتخاب یک برنامه میزبانی مناسب با نیازهای شما. دسترسی به API، برچسب‌گذاری سفید و سایر ویژگی‌های پیشرفته لازم برای آژانس‌هایی که چندین مشتری را مدیریت می‌کنند، فراهم می‌کند. SpyFu همچنین 30 روز ضمانت بازگشت پول را ارائه می دهد و به متخصصان سئو این امکان را می دهد تا قابلیت های ابزار را بدون ریسک کشف کنند. SpyFu ساختار قیمت گذاری انعطاف پذیری را ارائه می دهد که برای پاسخگویی به مشاغل در هر اندازه، از استارت آپ ها گرفته تا شرکت های بزرگ طراحی شده است. برای مقرون به صرفه بودن و تجزیه و تحلیل دقیق رقبا تحسین شده است، اگرچه داده ها می توانند دقت کمتری داشته باشند. اینها معمولاً مقیاس پذیری و ویژگی های اضافی مانند پشتیبانی ممتاز و بینش های پیشرفته SEO را برای آژانس ها و مشاغل در حال رشد ارائه می دهند.

اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا دارای ویژگی‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهد قبل از زدن دکمه انتشار، نمای نسخه موبایل را مشاهده کنید. برای سئو و بهینه‌ سازی سایت و کسب جایگاه مناسب در رتبه‌بندی موتورهای جستجو مشاوره با متخصصان این حوزه بهترین راهکار است. دکتر علی ناصر حجتی از بهترین متخصصان در فرایند بهینه‌سازی سایت است که با روش‌های علمی و راهکارهای فنی بهترین استراتژی‌ها را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. متخصصان سئو دریافت بک‌لینک از سایت‌های مرتبط با حوزه کاری شما را یکی از مهم‌ترین عوامل برای بهبود رتبه سایت در گوگل می‌دانند. کپی بودن توضیحات متا نه‌تنها به موتورهای جستجو علامت می‌دهد که محتوای سایت تکراری است، بلکه باعث کاهش اعتبار سایت در نظر گوگل می‌شود.

SGE به عنوان یک ابزار قدرتمند، بهترین نتایج موجود در SERP را جمع‌آوری کرده و به صورت خلاصه‌ای به کاربران ارائه می‌دهد. برای اینکه محتوای ما در SGE نمایش داده شود، باید در نتایج برتر گوگل قرار داشته باشیم. به عبارت دیگر، گوگل به دنبال محتواهایی است که توسط افراد واقعی با دانش و تجربه کافی تولید شده باشند و بتوانند به کاربران کمک کنند تا به پاسخ سؤالات خود برسند. محتوای تولید شده توسط انسان‌ها، به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند اصالت، بیان احساسات و ارائه دیدگاه‌های شخصی، جذاب‌تر و معتبرتر تلقی می‌شود. برای بهبود رتبه سایت در جستجوی محلی، باید از تکنیک‌های سئو لوکال استفاده کرد.

کافی است مهم‌ترین فاکتورها را بشناسید و در مدیریت سایت خود آنها را در نظر داشته باشید. در این مقاله مهم‌ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو را معرفی کردیم. برندهای معتبر و شناخته‌شده می‌توانند با ایجاد و بهینه‌سازی اکانت لینکدین خود، رتبه صفحات خود را در نتایج جستجو بهبود بخشند. اگر کاربری در جستجوهای قبلی خود از عبارات مانند “جدیدترین” یا “بروزترین” استفاده کرده باشد، گوگل در جستجوی بعدی او، نتایجی را نمایش خواهد داد که به محتوای به‌روز اشاره دارد. برای مثال، اگر کاربر کلمه “فرش” را جستجو کند، نتایج مرتبط با “جدیدترین فرش‌ها” نمایش داده خواهد شد.

راه دیگری که می‌توانید کیفیت محتوای خود را افزایش دهید، این است که آن را تازه و به روز نگه دارید. با به روز رسانی منظم محتوا و افزودن اطلاعات جدید، سیگنال مثبتی به موتور جستجو ارسال می‌کنید. اگر موضوعاتی را پوشش دهید که اخبار را هم شامل می‌شوند، تازگی محتوا نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند. برای چنین موضوعاتی، گوگل صفحاتی را ترجیح می‌دهد که آخرین اطلاعات را ارائه می‌دهند. یک راه ساده برای یافتن آخرین اطلاعات برای تازه نگه داشتن محتوای خود استفاده از Google Trends  است.

با این حال، نوشتن آن همچنان اهمیت دارد، زیرا اگر گوگل از آن استفاده کند، کلمات کلیدی اصلی و شاید حتی کلمات کلیدی مرتبط شما را نمایش خواهد داد. کلمات کلیدی بولد شده می‌توانند کاربران را تشویق به کلیک روی سایت شما کنند، که این امر می‌تواند سیگنال مثبتی به گوگل درباره محتوای شما و ارتباط آن با جستجوی کاربر ارسال کند. اگر خودتان متا دیسکریپشن را ننویسید، گوگل محتوایی از صفحه شما را به‌صورت خودکار برای آن انتخاب می‌کند، که همیشه بهترین تجربه را برای کاربر فراهم نمی‌کند. شما باید کلمات کلیدی خود (و حتی کلمات کلیدی مرتبط) را در متا دیسکریپشن خود بگنجانید. اگر کسی کلمه کلیدی‌ای را جستجو کند که در توضیحات شما وجود دارد، گوگل آن کلمه کلیدی را بولد می‌کند.

تولید محتوای ارزشمند و به‌روز که به سوالات و نیازهای مخاطبان پاسخ دهد، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش سئو سایت است. تولید محتوایی که نیازهای کاربران را پاسخ دهد و از لحاظ سئو بهینه باشد، می‌تواند کمک کند تا سایت شما رتبه خود را باز پس گیرد. همچنین استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند SEMrush یا Ahrefs به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی خود را بررسی کنید، رقبا را تحلیل کنید و راهکارهایی برای بهبود رتبه خود پیدا کنید. تحلیل منظم داده‌ها به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های سئوی خود را بهتر پیاده کنید و به اهداف بلندمدت خود دست یابید. اگر تعداد صفحات سایت شما بیشتر از ۵۰ هزار تا است، باید آنها را به چندین فایل تقسیم کنید. این کار به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ساختار سایت شما را بهتر درک کنند و صفحات را بهینه‌تر ارزیابی کنند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/